onsdag 24 oktober 2012

Jared Aulin inför Karlskrona "Ni kommer att få se ett helt annat Örebro"

Det blev en tung förlust senast för Örebro som föll ännu en gång på hemmaplan men siktet är inställt på revansch och att bryta den negativa trenden Örebro varit inne i den senaste tiden. Jared Aulin är inställd på seger mot Karlskrona.


- Vi måste slappna av lite och våga spela ut, alla som ser matchen imorgon kommer att få se ett helt annat Örebro än vad ni fått se de senaste omgångarna.

En seger på de senaste sex omgångarna är inte vad man har vant sig vid när det kommer till Örebro. Inledningen på säsongen var helt otrolig och det såg inte ut som att något lag skulle kunna stoppa Örebros offensiv. Men sen har det blivit en formsvacka och i kombination med ett svagt facit på hemmaplan så har Örebro fallit ner till tredje plats i tabellen. Men det är ingen anledning till panik enligt Aulin.

- Vi har ett riktigt bra lag den här säsongen, en av våra största styrkor är att vi har en trupp där alla tror på varandra och spelar för varandra. Vi behöver bara bli påminda om hur det känns att vinna igen och få tillbaka den vinnande känsla vi hade i början.

 Imorgon ställs man mot jumbon Karlskrona och man är klara över vad man behöver göra för att ta hem tre efterlängtade poäng.

- Just nu känns det som att vi har satt en alldeles för stor press på oss själva inför matcherna. Alla killar i laget behöver inse att det är okej att ha roligt ute på isen och spela avslappnat. När man är i en lite mer negativ trend så behöver man påminna sig om varför man spelar den här sporten och sen gå ut och njuta av ögonblicket när man är på isen. 

För ett par omgångar sen, i hemmamatchen mot Leksand så fick Aulin en otäck smäll när han flög in i sargen och blev liggandes på isen, avsvimmad. Men den smällen är ingenting som stör kanadensaren i spelet. 

- Nej det tycker jag inte att den gör, jag försöker att alltid göra mitt bästa i varje byte och det känns inte som att jag hindras av den det minsta. Jag kan väl känna att det är mer fokus på mig den här säsongen och många lag håller ett extra öga på mig och min kedja den här säsongen om man jämför med den förra. Men det är ingenting som stör mig nämnvärt, det är bara att gå ut och ge allt man har, då kommer poängen för mig och för laget. 


6 kommentarer:

  1. Kung Jared!!!

    SvaraRadera
  2. 5-1 blir det ikväll Aulin och Yetman gör två poäng var. Det är VI som är Örebro!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Börja finslipa på EN power play kedja NU
    //PRY

    SvaraRadera
  4. Börja finslipa på EN power play kedja NU
    //PRY

    SvaraRadera
  5. Börja finslipa på EN power play kedja NU
    //PRY

    SvaraRadera
  6. Håller med! En pp femma måste vi ha som är samspelta och kan göra poäng

    SvaraRadera